"Iespēju Telpa" ir Eiropas Solidaritātes Korpusa Brīvprātīgā darba projekts, kuru no 01.50.2021 līdz 31.08.2022 realizēja Rīgas jauiešu centrs KAŅIERIS, sadarbībā ar biedrību "Klubs Māja - jaunatne vienotai Eiropai" un Rīgas skolēnu domi.
Projekta mērķi bija:
Projektā īstenoto aktivitāšu rezultātā:
- audzis to jauniešu skaits, kas uzzinājuši par jauniešu centru KAŅIERIS un tā piedāvātajām iespējām (bezmaksas telpām, resursiem, informāciju u.c.), līdzarto šo jauniešu ikdienā ienācis vēl viens "rīks" savu iniciatīvu realizēšanai un atbalstam.
- vairota Eiropas vērtību, mērķu un piedāvāto iespēju (Brīvprātīgais darbs, jauniešue apmaiņas, DiscoverEU, Solidaritātes projekti) atpazīstamība vietējo jauniešu vidū.
- vairota starpkultūru komunikācija un sadarbība. Pateicoties projekta aktivitātēm, vairāk kā iepriekš izdevies vienkopus savest latviešu un krievu valodā runājošus jauniešus.
- tika stiprināta saikne un sadarbība starp jauniešu centru KAŅIERIS un Rīgas skolēnu domi, kā arī skolu pašpārvalžu pārstāvjiem. KAŅIERIS vairojis savu atpazīstamību arī skolu pašpārvalžu vidū, kurām līdz šim, līdzīgi kā daudziem jauniešiem, nebija pilnībā zināms par jauniešu centra sniegtajām iespējām un pieejamību sadarbībai.
- tika stiprināta jauniešu centra KAŅIERIS un vairāku vietējo Rīgas skolu sadarbība, realizējot skolu vizītes. Pateicoties projektam, izdevies pierādīt, ka jauniešu centri (kā arī jaun.organizācijas) ir ļoti labs resurss skolotāja ikdienas darba atbalstīšanā, un šī sadarbība tiks turpināta arī šajā mācību gadā.
- stiprināta KAŅIERA un Rīgas jaunatnes organizāciju sadarbība, apvienojot spēkus dažādu pasākumu realizēšanā projekta ietvaros.
_________________________________________________________
Brīvprātīgo jauniešu mācīšanās rezultāti:
1) brīvprātīgie pilnveidojuši izpratni par jaunatnes centra KAŅIERIS un jaunatnes organizāciju darbību Rīgā, iegūtas zināšanas par skolu pašpārvalžu un Rīgas skolēnu domes darbību.
2) iepazīti neformālās mācīšanās principi un būtība, izmantotas dažādas NFM metodes - aktivitātēs tiešsaistē un klātienē. Izmantojot NFM pieeju, brīvprātīgie radīja paši savas aktivitātes un pat rīkus (piem., atmiņas kartiņu spēle, ar kuras palīdzību brīvprātīgais pastāstīja par savu pieredzi šajā projektā, vai simulāciju spēle, lai pastāstītu par jauniešu apmaiņām u.c.), ko izmantoja dažādos pasākumos un skolu vizītēs.
3) pilnveidota izpratne par dažādām līdzdalības iespējām (piem., pašpārvaldes, brīvprātīgais darbs jaunatnes organizācijās un jauniešu centros, vienaudžu informēšana par iespējām, dalība dažādās Eiropas programmās, projektu īstenošana vietējā līmenī, dalība diskusijās un forumos u.c.), kā arī celta pilsoniskā līdzdalība un aktīvisms pašos dalībniekos.
4) iegūtas prasmes dažādu pasākumu organizēšanā, sākot no ideju ģenerēšanas, finanšu un resursu plānošanas, kontaktu veidošanas, beidzot ar refleksijas vadīšanu, lai prastu izvērtēt pasākuma kvalitāti un ietekmi.
5) uzlabotas komunikācijas spējas ar citiem jauniešiem, turklāt ne tikai "vienkāršas" komunikācijas veidā, bet, cenšoties nodot citiem jauniešiem svarīgu un vērtīgu informāciju, iedvesmot viņus, celt viņos motivāciju līdzdalībai.
6) gūta izpratne par Eurodesk tīklu un tā iespējām atbalstīt un informēt jauniešus par Eiropas programmām un Eiropas Jaunatnes mērķiem.
7) pilnveidota kompetence mācīties - jau no paša sākuma tikai daļa informācijas tika iedota jauniešiem vienkārša stāstījuma vai prezentācijas veidā (un arī tad, izmantojot interaktīvas metodes), jo īpaši svarīgi bija, lai jaunieši paši meklē veidus un avotus informācijai, testē metodes un aktivitātes, vēro un gūst pieredzi no citām aktivitātēm un dod vaļu savai fantāzijai. Kā atzina paši jaunieši, vislabākā mācīšanās esot DAROT.
8) uzlabotas starpkultūru komunikācijas prasmes, ko galvenokārt veicināja starptautiskā vide, kurā dzīvoja un atradās abi brīvprātīgie.
9) dalībnieki uzlabojuši prasmes strādāt gan komandā, gan patstāvīgi, kā arī prasmi risināt konfliktus.
10) augusi dalībnieku iniciatīva un spēja uzņemties atbildību.
11) pilnveidotas laika un budžeta plānošanas prasmes (rīkojoties ar savu naudu un plānojot aktivitātēm veltāmo laiku), digitālās prasmes (materiālu veidošana digitālajās platformās, saturs soc.tīklos), uzlabotas angļu valodas prasmes un spēja iziet ārpus savas komforta zonas, vairota izpratne par tādiem terminiem kā iekļaušana, solidaritāte un vienlīdzība un veicināta spēja izvērtēt savu mācīšanās pieredzi un izprast mācīšanās nozīmi.
_______________________________________________________
Projekta nr. 2020-3-LV02-ESC11-003655
Projekts "Iespēju Telpa" tiek finansēts ar Eiropas Komisijas Solidaritātes korpusa, kuru Latvijā administrē Jaunatnes starptautisko programmu aģentūra, atbalstu. Šī publikācija atspoguļo vienīgi autora uzskatus, un Komisijai nevar uzlikt atbildību par tajā ietvertās informācijas jebkuru iespējamo izlietojumu.